afstellen magura remmen
Erik
2006-07-04 16:32:52 UTC
Mijn remblokjes van mijn hydraulische magura remmen komen niet meer
voldoende vrij van de velg.
Is dit af te stellen??

Wie weet het?
Marcel
2006-07-04 20:07:10 UTC
Post by Erik
Mijn remblokjes van mijn hydraulische magura remmen komen niet meer
voldoende vrij van de velg.
Is dit af te stellen??
Wie weet het?
Ja, Magura's zijn af te stellen met een imbusje (althans die ik had).

Wel vreemd trouwens, remblokjes slijten normaliter en komen dus verder
van de velg. Als je nu onvoldoende ruimte hebt, kan het zijn dat je
onbewust al de remmen strakker hebt afgesteld op een andere manier.
Erik
2006-07-04 21:09:58 UTC
Post by Marcel
Post by Erik
[...]
Hij heeft een tijd stilgestaan en de vorige keer stond de rem al erg strak.
Misschien dat hij vanwege het warme weer nu net het kritieke punt is
overgegaan.
Moet ik met het inbusje bij de remhandel zijn?
p***@hotmail.com
2006-07-05 07:58:47 UTC
Ik had na aflevering lucht in het systeem en daardoor dezelfde
klachten. Een remblokje kwam toen wat meer naar het wiel toe dan het
andere. Wel kun je de remmen strakker stellen met een draaiknopje bij
de handels, maar dat helpt in dit geval, als je ze niet losser kunt
draaien, dus niet. Kijk eens op hun website voor instructie. Die is er
ooit geweest, maar of die er nu nog is?

Nico.