snelheid van een ligfiets berekenen
Koen Leppens
2004-04-02 14:50:35 UTC
Om aan te duiden hoe snel een ligfiets gaat wordt heel vaak de snelheid
gegeven bij 250W trapvermogen.
Je moet al een geoefend renner zijn om dit vermogen te halen.
De volgende formule geeft aan wat je snelheid is bij een vermogen dat eigen
is aan een wielertoerist:
v = 0,68 . v' met v' de snelheid bij 250W
willem
2004-04-04 18:05:46 UTC
Post by Koen Leppens
[...]
Ligt heel erg aan het soort ligfiets.
Er is een site met een rekenprogramma wat redelijk werkt.
Ik weet alleen de url niet uit mijn hoofd.

willem
willem