Garmin VDO en andere ANT+ sport producten.
Guldan
2011-09-23 18:39:26 UTC
Ligfietsers, Velomobilisten, Velonauten,

Ik heb inmiddels al weer ruim anderhalf jaar een Garmin Edge fiets
computer met hartslag meter. Vlak na aankoop heb ik van VDO een losse
cadans en losse speed meter bij gekocht. Dit zou moeten werken want
beide componenten gebruiken de "Open" protocol standaard ANT+.

Dit blijkt ook perfect te werken. Ik heb nu ruim een jaar met volle
tevredenheid met deze combo gefiets in mijn Mango (niet meer in bezit)
en nu op mijn Strada. Zelfs door carbon werk de ontvangst zonder
problemen. Ben zeer tevreden over deze combo en wil dit met jullie
delen.

Wat ik verder eigenlijk wil doen is dat iedereen z'n ANT+ compat spul
vermeld zodat iedereen kan zien welke combinaties werken en welke niet
of welke ANT+ profielen missen op "ontvangende" devices.

Edge 500, VDO z-sender en VDO z-cadans (z-series), garmin hartband

Edge 800, VDO z-sender en VDO z-cadans (z-series), garmin hartband

Ik heb begrepen dat Garmin's nieuwere hand gpssen ook ant+ sensors
ondersteunen, welke werken daar en welke niet?

Guldan - open standaarden rocks - Strada Seiran Versatile
Rode Pioneer
2011-09-23 21:43:56 UTC
Post by Guldan
Wat ik verder eigenlijk wil doen is dat iedereen z'n ANT+ compat spul
vermeld zodat iedereen kan zien welke combinaties werken en welke niet
of welke ANT+ profielen missen op "ontvangende" devices.
Garmin heeft alles volgens mij ANT+ compatible. Mijn ervaring is dat de
HF band betrouwbaarder is dan die van Polar die ik eerder had (CS200).

Grrz
Rode Pioneer
Koen Van den Bergh
2011-09-25 07:32:44 UTC
Post by Rode Pioneer
Post by Guldan
[...]
Iemand ervaring met de VDO trapfrequentiesensor en/of snelheidssensor
in combinatie met de oregon/gpsmap62?

In de toekomst wil ik trapfrequentie/snelheid en hartslag op de mtb,
maar op de greenmachine volstaat de trapfrequentie. Is dat goed te
doen?

Koen