Taifun vs. Fujin
Tux
2006-02-19 19:29:05 UTC
Ik had een Hurri en heb sinds een jaar een Taifun, maar ik heb niks dan
problemen met de achterrem Deore 525. Deze had ik ook op de Hurri, maar
geen probleem. De rem loopt vooral vast bij natweer. Zelf denk ik dat de
verticale montage de boosdoener is. Op de Hurri zit die horizontaal.
Zijn er liggers met een Taifun die dit probleem kennen en zijn er liggers
met een Fujin die dit probleem hopelijk niet kennen? Ik hoop dat de Fujin
met zijn grote achterwiel minder of niet gevoelig is voor vocht.

Gegroet,
Jan-Albert
a***@gmail.com
2006-03-18 09:07:08 UTC
Post by Tux
[...]
Ik heb een Fujin met gelijke problemen zoals je beschrijft. Bij regen
of nat weer pakt de rem veel zand en stof op waardoor deze gaat
aanlopen en ook snel slijt. Met droog weer doe ik ca 2500 km met een
stel remschoenen. Van de winter met nat weer en ook het zoute wegdek
als gevolg van het strooien, al een paar keer nieuwe remschoenen moeten
monteren na slechts een zeer korte afstand (ca 100 km).

Groeten
Arnoud.
Taifun Tux
2006-03-19 14:38:57 UTC
Post by a***@gmail.com
Post by Tux
[...]
Hoi Armoud,

Ik heb net weer een een nieuwe remklauw en nieuwe olie in de
achterrem. Sinds dien heb ik nog niet gereden met nat weer, maar hier
gaat deze week waarschijnlijk verandering in komen.
Tot nu toe heb ik geen problemen meer en dat hoop ik zo te houden.
Wordt vervolgd.

Gegroet,
Jan-Albert