De ideale ligfiets.
Gerard
2004-04-13 18:24:39 UTC
Hallo mede liggers,

Sinds ik mijn ligfiets heb komt bij mij de vraag op:
???Wat is de ideale ligfiets???

Het is mij opgevallen dat er veel kennissen van mij de fiets wel mooi vinden
en het rijden vinden ze ook leuk. De prijs schrikken ze echter wel van. Dus
mijn eerste opmerking is dat hij niet te duur moet zijn om een groter
publiek te bereiken.

Stuit ik dus direct op de volgende vraag. Hoe hou je de ligfiets goedkoop
(goedkoper).
1) zelfbouwen.
2) 2e hands kopen of zoals ik 3e hands.

email gerust je reacties zodat ik een mooie inventarisatie kan maken van de
gedachten van eenieder.
alvast bedankt,

Gerard
Mark van Gorkom
2004-04-14 17:42:02 UTC
Of een bouwpaket: http://www.dutchbikes.nl wel een donorfiets nodig.

m.v.g.,M.v.G.
Gerard
m.v.g.,M.v.G.
Mark van Gorkom
2004-04-16 15:50:50 UTC
Post by Gerard
Post by Mark van Gorkom
Of een bouwpaket: http://www.dutchbikes.nl wel een donorfiets nodig.
Wie heeft er ervaring mee?
Ik vind het er vreemd uitzien zo een half frame.
Zelf geen ervaring, wel iemand gesproken die er een gebouwd had (met
een oude Raleigh als donor) en die was er wel tevreden over. Het
eindresultaat oogt als een doodnormale ligfiets, zij het dan een
beetje ouderwetse (zoals je ze pakweg vijf jaar geleden zag).
Je kunt nog eens na vragen op de mailinglijst van www.ligfiets.net
dikke kans dat je daar een eigenaar/bouwer treft. Iemand op
alt.rec.bicycles.recumbent of uk.rec.cycling heeft er dacht ik ook een
gebouwd.

m.v.g.,M.v.G.
Marcel Pronk
2004-04-17 17:31:41 UTC
Post by Mark van Gorkom
Post by Gerard
[...]
Het schijnt goed te rijden, maar de donorfiets moet een sterk
achterframe hebben gehad. Ook de kettinglijn moet zo recht mogelijk worden.

Suc6
Gerard
2004-04-18 18:48:22 UTC
Dank je voor je reactie.