[VVV] Hoe vervoer ik een ligfiets met een auto?
v***@ligfiets.net
2003-10-30 09:06:11 UTC
De achterbank plat leggen en vervolgens past de Optima Rider in zijn geheel achter in een Volvo 740 Estate. Bij een andere auto gebruik ik een dakdrager van het simpelste model wat dan aangepast is met wat profielijzer zodat de wielen vast staan en ook vastgezet kunnen worden zonder schade aan de fiets.

http://www.ligfiets.net/vvv/vraag.php3?id=261#id450
Michiel
2004-01-06 16:06:01 UTC
Voor een Thys (met mooie boegspriet) werkt het volgende erg goed in
kleine auto's (Citroen Saxo, Peugeot 309):
Achterbank plat, voorstoel ontdoen van hoofdsteun en de rugleuning wat
vlakker zetten. Voorwiel uit voorvork, boegspriet over doekje over de
rugleuning van de passagiersstoel, doekje om spriet wikkelen, hoofdsteun
weer monteren en zo laag mogelijk zetten. De fiets is dan gefixeerd.
Afhankelijk van zicht in je rechterspiegel en afstand voetenslede tot
voorruit, kan de stoel weer wat rechterop en/of naar voren gezet worden.

Met een deelbare achterbank is het helemaal handig. Vaak kan dan op de
stoel achter de chauffeur toch iemand zitten.
Bruno Van den Bussche
2004-01-09 15:53:07 UTC
Voor een Challenge Wizzard of Twister: op een gewoon fietsrek, achter
op de auto. Je moet dan wel een trekhaak op je wagen hebben staan. Het
fietsrek voor 2 fietsen bij Hallfords gekocht.
Op die manier al in Finland en het zuiden van Frankrijk gaan fietsen.
Nieuwsgroepen
2004-01-09 19:09:02 UTC
Met een standaard afsluitbare MtBlanc fietsdrager gaat mijn M5 20/20,
ondanks de veel horizontalere buis dan een bukfiets, probleemloos mee. Wel
het zitje eraf, dat scheelt een paar % brandstof. In de Escort Clipper,
halve achterbank plat, gaat overigens ook, maar dan moet de meeste
vakantiebagage thuisblijven.