Waarom geen ligfiets forum ?
j***@quicknet.nl
2006-08-30 19:50:38 UTC
Ik vraag me al een tijdje af, waarom er in Nederland geen ligfiets
forum te vinden is...

Is dat "not done" of is er nooit iemand op het idee gekomen ?

Ik moet namelijk eerlijk bekennen dat ik nieuwsgroepen nou niet echt
een verzamelplek vind en oude archieven of de mailinglijst van
ligfietsplaza....mwah....
Daarbij is het browsen tussen de berichten ook niet echt functioneel...

Iemand misschien een reactie hierop ? Een forumpje is zo in elkaar
gefietst...sterker nog: die staat al klaar; maar als er geen behoefte
aan is ga ik het adres natuurlijk niet geven... :D

Ik hoop op reacties !

Gr,
JEzzY
Arnold Ligtvoet
2006-08-31 20:52:00 UTC
Post by j***@quicknet.nl
Ik vraag me al een tijdje af, waarom er in Nederland geen ligfiets
forum te vinden is...
Tja, daar vraag je zowat....
Post by j***@quicknet.nl
Is dat "not done" of is er nooit iemand op het idee gekomen ?
Er zijn al weleens wat initiatieven geweest, maar de mailinglist is toch
kennelijk het voorkeursmedium van de meeste ligfietsers. Dat kun je ook
al afleiden aan het gebrek aan posts in deze ng.
Post by j***@quicknet.nl
[...]
Dat ligt aan je mail client... Ik gebruik Thunderbird en die kan mails
in een 'draad' weergeven. Lijkt net een forum en leest zelfs makkelijker
en sneller.
Post by j***@quicknet.nl
Iemand misschien een reactie hierop ? Een forumpje is zo in elkaar
gefietst...sterker nog: die staat al klaar; maar als er geen behoefte
aan is ga ik het adres natuurlijk niet geven... :D
Ik heb dus wel een reactie. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat
je niet heel veel posters trekt. Ik zie soms weleens berichten van
anderen op de lijst die vragen om een web based forum, maar dat zijn er
1 of 2. De rest is redelijk gelukkig met de lijst.
Post by j***@quicknet.nl
Ik hoop op reacties !
Bij deze...

Arnold.
Marcel
2006-08-31 19:26:36 UTC
Post by j***@quicknet.nl
[...]
Graag een forum. De reden waarom dit tegengehouden wordt is heel simpel:
de grootste kletskousen (ze hebben zelfs een top 10) willen graag
mailtjes en zitten bij de plaza aan de knoppen.
Daarom komt ook een nieuwsgroep bijna niet van de grond.

Suc6
Marcel
Gerten
2006-08-31 21:19:04 UTC
Post by Marcel
Post by j***@quicknet.nl
[...]
Ik denk dat een nieuwsgroep voor ligfietsen niet van de grond komt door dat
de ligfiets zelf niet van de grond komt.
Al enkele tientallen jaren worden er ligfietsen gemaakt.
Ik had zelf een rijwielzaak.
Een ligfietsfabrikant van één van de bekendste merken zei een kleine twintig
jaar geleden al eens tegen me: "Over tien jaar rijd heel Nederland op een
ligfiets en zie geen gewone fietswinkels meer."
En hoe veel ligfietsen rijden er nu?
Volgens mij is nog niet 1% van alle fietsen een ligfiets.

Vr Gr, Gerten.
Bastiaan Welmers
2006-08-31 23:39:15 UTC
Post by Marcel
Post by j***@quicknet.nl
[...]
Een fatsoenlijke usenet client kan helpen. Dat is het fijne van
nieuwgroepen: je hebt alle keuze hoe je het bekijkt. Verder is er nog
een centrale webbased interface op google groups.
Post by Marcel
Post by j***@quicknet.nl
[...]
ligfietsplaza en de ligfietsmailinglijst is gescheiden van elkaar. Het
heeft een poosje op de verenigingsserver gedraaid via een mailman fork
maar helaas is de lijst door beheerproblemen er weer afgegooid: de mailman
fork is niet te beheren. Een normale mailman vonden de lijstbeheerders
niet gewenst en nu draaien ze een mailinglijst bij google groups.
Post by Marcel
Daarom komt ook een nieuwsgroep bijna niet van de grond.
Op de mailinglijst is in het verleden al meerdere malen
gediscussieerd over of we wel of geen forum willen. Uitkomst van de discussie
was dat we geen forum willen. Reden is dat een forum nogal snel vervelend
werkt als je uitgebreid wilt discussieren. Bovendien is het maar vanuit één
interface te benaderen. Dan liever een mailinglijst. Een nieuwsgroep is
ook niet gewenst omdat mensen bang zijn voor de ongemodereerdheid en
voor trollen en spammers enzo. of nog liever, een nieuwsgroep. Helaas
willen de meeste mensen niet aan een nieuwsgroep, bang voor trollen of
spammers ofzo.
Verder is aan de orde geweest dat we maar een groot medium willen en niet
verschillende kleine, waardoor je voor discussie de hele tijd van hot
naar her moet springen. Dus het is kiezen. We kiezen voor een mailinglijst
en dus niet voor een forum of een niewsgroep, daarom is deze nieuwsgroep
ook zo goed als dood.

/Bastiaan
p***@gmail.com
2006-09-04 14:55:31 UTC
Post by Bastiaan Welmers
Post by Marcel
Post by j***@quicknet.nl
[...]
Waarom niet?
Post by Bastiaan Welmers
Een fatsoenlijke usenet client kan helpen. Dat is het fijne van
nieuwgroepen: je hebt alle keuze hoe je het bekijkt. Verder is er nog
een centrale webbased interface op google groups.
Die gebruik ik ook alleen.
Post by Bastiaan Welmers
Post by Marcel
Post by j***@quicknet.nl
Iemand misschien een reactie hierop ? Een forumpje is zo in elkaar
gefietst...sterker nog: die staat al klaar; maar als er geen behoefte
aan is ga ik het adres natuurlijk niet geven... :D
Er is al wel een forum voor ligfietsers die redelijkt actief is:
http://gentseliggers.net/forum/index.php?sid=a0fe5b8244612b2ad78e1e6122593464
Post by Bastiaan Welmers
Post by Marcel
de grootste kletskousen (ze hebben zelfs een top 10) willen graag
mailtjes en zitten bij de plaza aan de knoppen.
Duidelijk.
Post by Bastiaan Welmers
[...]
Is dat zo? Zie dit forum eens.
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1000&message=19854873&changemode=1
Je kunt hier kiezen tussen "Flat view" of een "Threaded view".
Post by Bastiaan Welmers
[...]
Zit wat in die spammers en zo.
http://groups.google.nl/group/ligfiets/browse_frm/thread/069d6bc56d758e76/#
Post by Bastiaan Welmers
[...]
Amen
Post by Bastiaan Welmers
/Bastiaan
Groetenis,
Koendert
JEzzY
2006-09-10 18:22:45 UTC
Affijn....ik heb dus echt moeten studeren op dat knip en plakwerk
allemaal....haha, ik blijf erbij, voor mij is dat niet handig, maar
goed; wie ben ik.

Ik ben in ieder geval wél zo eigenwijs geweest om tóch een forum te
maken en die is hier te bereiken...

http://www.jezzy.nl/forum

Laten we eens kijken wat er gebeurt en voel je vrij om wat toe te
voegen natuurlijk :P

Gr,
JEzzY
M.
2006-09-12 12:40:59 UTC
Post by JEzzY
http://www.jezzy.nl/forum
Laten we eens kijken wat er gebeurt en voel je vrij om wat toe te
voegen natuurlijk :P
Dat is inderdaad eigenwijs. Veel plezier daar!

/M.
ga toch fietsen, dat is pas stil ...
l***@gmail.com
2006-09-12 13:24:05 UTC
Post by JEzzY
[...]
Ooh wat mooi phpbb standaard product, 15 methodes om gehackt te worden
enz ...

Nee phpbb alleen draaien op niet intel systemen en liefst met andere
bits os-sen
draaien.
Post by JEzzY
Laten we eens kijken wat er gebeurt en voel je vrij om wat toe te
voegen natuurlijk :P
Heb je de inschrijf forum al dicht gezet of kan iedereen inschrijven?
Er zijn veel bugs geweest met inschrijf module zo ver ik het weet. Maar
ja
leuk voor je, werk verschaffing ;-)
Post by JEzzY
Gr,
JEzzY
JEzzY - You r0ck!! -
JEzzY
2006-09-18 18:37:14 UTC
Post by l***@gmail.com
Ooh wat mooi phpbb standaard product, 15 methodes om gehackt te worden
enz ...
Dat lijkt me eerder mijn probleem dan de jouwe.......? :D
Post by l***@gmail.com
Heb je de inschrijf forum al dicht gezet of kan iedereen inschrijven?
Er zijn veel bugs geweest met inschrijf module zo ver ik het weet. Maar
ja
leuk voor je, werk verschaffing ;-)
Inschrijfforum is gewoon vrij....laat die bugs maar aan mij over....dan maar...toch ?
Gr,
JEzzY
JEzzY - You r0ck!! -
Kewl...thx
M.
2006-09-19 05:46:03 UTC
Post by JEzzY
Post by l***@gmail.com
Ooh wat mooi phpbb standaard product, 15 methodes om gehackt te worden
enz ...
Dat lijkt me eerder mijn probleem dan de jouwe.......? :D
Vind je dat echt? Gebruikers van een forum willen graag hun gegevens
voor zichzelf houden en niet via een makkelijk hackbaar systeem
vrijgeven.
x>
Post by JEzzY
Post by l***@gmail.com
[...]
Als ik het zo lees heb je de ballen verstand van bugs in de genoemde
software. Ook al zou ik een forum willen, dan toch liever met een andere
beheerder
Post by JEzzY
Post by l***@gmail.com
Gr,
JEzzY
JEzzY - You r0ck!! -
Kewl...thx
Danwel was jouw opmerking ook sarcastisch, danwel zag je het
sarcastische van de opmerking van ligfietser uit Nederland niet.

/M
Dial M for Monkey
mvaneijk
2006-09-12 14:19:10 UTC
[...]