Is er iets te melden?
Edmund
2015-12-24 15:31:44 UTC
Ik dacht ik ga een ligfiets maken en eens polsen naar ervaringen....
Is hier iemand?

Edmund
BugHunter
2015-12-24 15:35:20 UTC
Post by Edmund
Ik dacht ik ga een ligfiets maken en eens polsen naar ervaringen....
Is hier iemand?
Gaat je interesse uit naar zo'n fiets waar
je echt op ligt of zoeen waar je achterover
op zit? Overigens is er veel over te vinden
op het web.
Bye, BugHunter.
"Eigen volk wel!"
Edmund
2015-12-24 17:37:23 UTC
Post by Edmund
[...]
Zo een waar je achterover op zit, dat liggen is leuk voor sport maar
reuze onhandig in het normale verkeer.
Ik wil :
"ligfiets" voor minder weestand.
Handaandrijving en wel een roei_ding. Goede training
Omdat handaandrijving nogal zwaar is wil ik zo min mogelijk energie
verspillen aan wrijvingsverliezen ed.
Nu vraag ik me af of het kleinste kettingwiel niet wat groter zou moeten
zijn da gebruikelijk is op fietsen.
Ik zie veel cassettes met 11 tanden en 1 shimano van 16 tanden geloof ik.
Dat laatste lijkt me aanzienlijk beter maar voorlopig heb ik er maar 1
van gevonden??

Edmund
BugHunter
2015-12-24 18:10:32 UTC
Post by Edmund
Post by Edmund
[...]
Het lijkt mij ook dat je beter een groter
kettingwiel kan hebben, ook al om minder
wrijving te hebben. Maar ik heb zelf geen
ervaring, ik was het wel eens van plan. Om
er een te kopen dus. Maar ik dacht, ik zal
even reageren omdat er niet veel zullen zijn
die hier nog lezen.
Bye, BugHunter.
"Eigen volk wel!"