Vervoeren Laptop
Jesse van Oort
2004-08-26 08:51:09 UTC
Hallo,

Ik fiets al gruime tijd met de ligfiets naar het werk (2 x 14 km).
Bevalt me goed, maar ik heb een probleem met het vervoeren van mijn
laptop.
Deze past (incl laptop-tas) in een AGU fietstas, maar deze raakt
versleten doordat hij door de laagte van mijn fiets (Sinner Record
1620) veel tegen schroeven en moertjes komt.
Vraag: Hoe vervoeren jullie je laptop op de ligfiets en op wat heb je
voor ligfiets?

Gr.

Jesse
Bryan Tevreden
2004-08-27 21:18:39 UTC
Post by Jesse van Oort
Hallo,
Hi Jesse,

Zelf vervoer ik mijn laptop in een toptas van Radical Design. In een maatje
medium past ie eigenlijk net niet. Schuinplaatsen en proppen, ritsen dicht
en op de bagagedrager van mijn Hurricane strappen. Nadeel is dat de tas dan
enigszins uit vorm is en soms naast de bagagedrager kan gaan hangen.

In de Large toptas van Radical Design past de laptop dan weer met gemak.
Nadeel is dat die tas weer zo groot is dat ie een beetje slap aan
weerskanten van de drager kan hangen. Ik heb al gezien dat sommigen de
bodem van die large tassen verstevigd hebben (kunststof of houten plaat op
maat).

Succes,

Bryan
Jesse
Barry Voeten
2004-08-29 12:23:33 UTC
Post by Bryan Tevreden
In de Large toptas van Radical Design past de laptop dan weer met gemak.
Nadeel is dat die tas weer zo groot is dat ie een beetje slap aan
weerskanten van de drager kan hangen.
Mn vriendin heeft een 2003 model van deze tas en die is wat versterkt
met een plastic buis aan in de onderrand. Hij hangt een stuk minder dan
mijn 2000 model.

Bar
Casper
2004-09-03 18:57:05 UTC
Om een andere reden ben ik ook op zoek naar een laptop tas. Ik heb er
veel gezien:
http://www.ortlib.com/
http://www.vaude.de/hps/client/vaude/public/hxfront/index.hbs
http://www.timbuk2.com/ (niet echt ligfiets gericht)

Ik ga een sleve kopen en een aparte tas. Dan kan ik de tas ook goed
zonder de laptop gebruiken.
De Ortlib tassen heb ik gezien en zien er erg degelijk uit. Vaude ziet
er ook goed uit.

Mijn advies is om er in te investeren, heb je altijd plezier van.

Casper
Bar
k***@anoniem.nl
2005-01-23 20:46:35 UTC
Op Thu, 26 Aug 2004 10:51:09 +0200 schreef Jesse van Oort
Post by Jesse van Oort
[...]
Een laptop vervoeren is nooit zonder risico.