Stoelafmetingen
Jeroen
2005-05-27 11:14:19 UTC
Hallo,

Ik ben een afstudeerder Industrieel Ontwerpen in Delft. Mijn project
betreft het ontwerpen van een waterfiets welke zeer compact kan worden
gemaakt, zodat deze in de bagageruimte van een auto vervoerd kan
worden. De bestuurder van de waterfiets zal net zo komen te zitten als
op een ligfiets.

Mijn vraag is of iemand mij kan helpen aan informatie over de ligfiets
stoeltjes. Ik moet er achter zien te komen wat ideale afmetingen en
de zithoeken zijn. Wat is de beste afstand van de stoel tot de
trappers? Is dat gelijk als bij een gewone fiets (namelijk dat het
been net niet gestrekt is in uiterste stand)? Is deze afstand
instelbaar bij gangbare ligfietsen?

Weet iemand waar ik dit soort informatie kan vinden?

Alvast Bedankt,
Jeroen
Marianne Rooijmans
2005-05-27 14:12:02 UTC
Jeroen,
wellicht kun je het proberen bij de makers van ligfietsen. M-5 ligfietsen /
Optima / Flevo etc....
Groet,
Marianne
Jeroen
Hawk
2005-05-28 23:26:52 UTC
www.ligfiets.net

En dan even aanmelden voor de mailinglijst

http://www.ligfiets.net/mailinglijst/

Hier zitten de kenners van alle soorten ligfietsen en de bijbehorende
technische gegevens zijn hier ook wel te vinden.

Henri