Tips voor goedkope SPD schoenen/pedalen?
Digi-Maat
2004-02-23 12:45:13 UTC
Hoi!

Sinds kort ben ik in het bezit van een Challenge Twister. Daar wil ik nu
iets van SPD combipedalen op hebben in combinatie met van die sportschoenen
met verzonken plaatjes.

Heeft iemand tips waar ik dat betaalbaar kan kopen? Dus zowel de schoenen
als combipedalen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of is elke
combinatie van het zelfde type geschikt genoeg om toertochten mee te rijden?

Groetjes!

Sjoerd.
marcel pronk
2004-02-24 19:03:10 UTC
Ik rijd zelf met een iets afwijkend type. Aan een kant SPD, aan de
andere kant van het pedaal een gewone kant. Dat heeft als voordeel dat
de SPD-kant direct goed hangt (om in te klikken) en er ook nog met
normale schoenen te fietsen is. De typenaam ben ik even kwijt, maar dit
ype is goed te krijgen.
SPD is SPD, mixen met andere types schijnt moeizaam te zijn.
Goedkoop is duurkoop, heb ik ook bij SPD geleerd. Verkeerde schoenen
fietsen niet lekker (daar doe je dus veel korter mee), waardoor je
eerder nieuwe wilt kopen.

Succes
Marcel
Sjoerd.
André Somers
2004-02-25 08:14:40 UTC
Post by marcel pronk
Post by Digi-Maat
[...]
Ik heb het vermoeden dat Sjoerd deze pedalen bedoelde met "combipedalen". Ik
heb ze zelf ook, en het is inderdaad erg prettig om beide opties te hebben!

André
Digi-Maat
2004-02-25 09:29:33 UTC
Post by André Somers
Post by marcel pronk
Post by Digi-Maat
[...]
Ik heb nu inderdaad bij Bike2Build.nl Shimano combipedalen (PD-M324) en
mountainbike schoenen (SH-M038) gekocht. Daar leek het nog wel enigszins
betaalbaar. 100 euro bij elkaar. Blijft natuurlijk veel geld!

Groetjes,

Sjoerd.