Flevo-vraag
Toran
2004-01-11 14:10:14 UTC
Hi,

Ik vind de Flevobike en Racer de moeite waard, maar het zijn stalen
fietsen.
Ik vraag me af hoe het zit met de roestgevoeligheid, daar ik wil
vermijden dat ik hetzelfde tegen kom als met mijn 6 maanden oude
Halfordsfiets.
Das nu niet echt kwaliteit, maar zo roesten na amper 6 maanden...

Hoe zijn de ervaringen dus met de Flevo-Tempelman?

Groetjes,

Toran
Mike Heule
2004-01-11 21:21:13 UTC
Post by Toran
[...]
Ah, we zijn weer bij de roestgevoeligheid aanbeland :-)

/me loopt naar de schuur om de flevo te inspecteren...

Op mijn 12 jaar oude Flevobike bike zijn enkel wat kleine roestplekjes te
bespeuren bij het gaatje voor de koplamp op de voorvork en bij de
aanlasnokken voor de hydraulische rem op de achtervork. Het stelt erg weinig
voor. Op de rest van de fiets is de witte lak is niet meer perfect, maar van
roest is daar geen sprake.

Mijn fietsje heeft (naar ik heb begrepen) al de halve wereld rond gereisd en
ik woon zelf aan de kust, dus met die roest(on)gevoeligheid zit het wel
goed.

Maak je niet te veel zorgen om roest. Fietsen van Halfords (met inferieure
onderdelen en slechte laklaag) vergelijken met kwalitatief goede ligfietsen
met keiharde poedercoating, is als appels en peren.
--
Mike Heule
http://www.ligfiets.tk
Toran
2004-01-12 05:16:11 UTC
Beste Mike,

Je weet niet half hoeveel je me geholpen hebt.
Heel veel dank hiervoor!

Groetjes,

Toran