Hier maar verder discussieren?
Bastiaan Welmers
2005-09-08 16:25:23 UTC
De server van de mailinglijst ligt er voor de zoveelste keer uit.
Wat mij betreft kunnen we gezellig hier verder discussieren.

Groeten, Bastiaan
HenkN
2005-09-08 18:38:42 UTC
Post by Bastiaan Welmers
De server van de mailinglijst ligt er voor de zoveelste keer uit.
Wat mij betreft kunnen we gezellig hier verder discussieren.
Groeten, Bastiaan
Zal wel niet zo druk worden, of leest Wilfred hier ook mee ;-)

Deze week het ronde gat in de neus van mijn FAW dicht gemaakt. Eerst
purschuim er in. Mooi rond geschuurd en toen met glasvezel en polyester
dicht gemaakt. Het is best netjes geworden dus ik kan er nu weer een gat
inzagen voor het ruitje :-/

Groeten, Henk
Bastiaan Welmers
2005-09-09 17:03:36 UTC
Post by HenkN
Zal wel niet zo druk worden, of leest Wilfred hier ook mee ;-)
Zal ik hem een uitnodiging sturen? Dan wordt het wel lekker druk ;-)
Post by HenkN
[...]
Ik laat die kleine gaatjes gewoon lekker zitten. Ik zet er misschien voor
Giessen nog een rubber stootblok op, kan je mensen duwen die er even
doorheen zitten ;-)

Groeten, Bastiaan
Marcel Pronk
2005-09-09 19:58:45 UTC
Post by HenkN
[...]
't was lekker rustig hier. Ik kon de berichten tenminste bijhouden.
Via de mailinglijst kwamen wel erg veel mailtjes binnen.

In elk geval sluiten de ligfietsers zich dan voor één keer aan bij de
gewone wereld.
Zwaan Kleef aan.
Arnold Ligtvoet
2005-09-09 22:22:28 UTC
Post by Bastiaan Welmers
De server van de mailinglijst ligt er voor de zoveelste keer uit.
Wat mij betreft kunnen we gezellig hier verder discussieren.
Eindelijk activiteit hier! Weet iemand wat er nou toch weer met de
server aan de hand is? De site ligt er ook alweer een dag of wat uit :-(

Arnold.
Bastiaan Welmers
2005-09-09 22:37:13 UTC
Post by Arnold Ligtvoet
Post by Bastiaan Welmers
[...]
Ja. De server waar we nu bij zitten is in beheer bij een of andere provider
en er was het een en ander aan hardware doorgebrand. Vervolgens vervangen,
bleek het nog niet goed te werken. (de site is idd heel even online
geweest). Nu schijnt het moederbord ook vervangen te zijn, maar toen kwam
ligfietsplaza niet op, en deed alleen de mailserver en de popserver van
de host het (geen ssh). Nu is alles om een of andere reden weer dood ;-(

/Bastiaan, in de hoop dat het snel weer online komt
Mark van Gorkom
2005-09-10 08:32:10 UTC
Post by Bastiaan Welmers
[...]
Al was het maar omdat er nu toch diverse lijstleden met ernstige
ontwenningsverschijnselen moeten zitten...
Deze groep was al zolang ter ziele, dat ik eerst niet eens op het idee
kwam om hier te zoeken naar info omtrent ligfiets.net. Wel nog op
ligfietsforum gekeken maar die is helemaal van het net.

Ondertussen begin ik volgende week aan mijn AW te bouwen (bij Alligt;
zie me dat niet in de huiskamer doen, al was het maar dat ik hem dan
van 5 hoog weer beneden moet krijgen). En dan door naar Giessen, via
Rijn en Lahn.
Kan het trouwens kloppen dat we hier met (aspirant-) Allewederrijders
onder ons zijn?

m.v.g.,M.v.G.
Bastiaan Welmers
2005-09-10 10:40:12 UTC
Post by Mark van Gorkom
[...]
Gaat je dat in 2 weken lukken, een alleweder bouwen?

/Bastiaan
Mark van Gorkom
2005-09-10 14:54:46 UTC
Post by Bastiaan Welmers
Post by Mark van Gorkom
[...]
Het idee is het in 1 (werk)week te doen! Kwestie van €500 extra
uitgeven aan een Alligt-bouwcursus. De nieuwe Rohloff variant schijnt
trouwens weer eenvoudiger te bouwen te zijn.
Enige complicatie is nog dat ik wat wijzigingen aan wil brengen
(ketting binnendoor en zo).

m.v.g., M.v.G.
Bastiaan Welmers
2005-09-10 18:41:03 UTC
Post by Mark van Gorkom
[...]
Da's wel snel. Maar met zo'n cursus gaat het vast ook sneller dan wanneer
je het zelf allemaal moet gaan uitzoeken. Bij Velomobiel heb ik ook
in een middag het frame van mijn alleweder vervangen (veeel werk met
al die popnagels uitboren en weer inzetten). Als ik dat zelf had moeten
doen was ik wel een een paar dagen bezig.
Eventuele eigen wijzigingen kan je natuurlijk in geval van tijdnood
later nog doorvoeren, hoewel denk ik handiger om het in een keer mee
te doen.

/Bastiaan, net kettingkast van aluminium plaat gemaakt voor de alleweder
Martin Veldhuis
2005-09-10 22:10:21 UTC
Post by Mark van Gorkom
Kan het trouwens kloppen dat we hier met (aspirant-) Allewederrijders
onder ons zijn?
Nee.

Martin -nog steeds op een Sinner want een Alleweder past niet in de
schuur- Veldhuis
Mark van Gorkom
2005-09-11 19:01:33 UTC
On Sun, 11 Sep 2005 00:10:21 +0200, Martin Veldhuis
Post by Martin Veldhuis
Post by Mark van Gorkom
[...]
Tja, ik moet ook nog maar zien of ik het ding 3 keer de bocht om en de
trap af in de berging in krijg, en dan zal er een grotere deur in
moeten, maar die was toch al erg onhandig. Hij zal dus voorlopig
buiten moeten staan. Eens zien of ik er een alu deksel op geknutselt
krijg. En sowieso wordt de fiets zo vandaalbestendig opgebouwd, met
een afsluitbare staart en de verlichting zo eenvoudif mogelijk en in
de neus weggestopt. En dan nog een fietspyjama van landbouwplastic.
Het liefst bouwde ik er schtikdraad omheen, maar dat zal wel weer niet
mogen...

m.v.g., M.v.G.
Michiel
2005-09-13 13:29:32 UTC