[opmerkingen] Gehandicapt
o***@ligfiets.net
2005-11-23 20:43:30 UTC
Jongetje wijzend naar mijn Tempelman Trike: "Kijk mam, een invalide Fiets!!

Flevo Racer rijder in een Iers dorpje: "You're not disabled, are you?"

Op de ligfiets tussen Lier en Zandhoven, gaat een ligfietser twee trage bukfietsers voorbij.
Schrikt er één en roept. 'Erik was dat, een gehandicapte !!!'

Ook leuk. Oudere man ziet een ligfietser met zijn fiets naar buiten komen en vraagt meewarig: "Heb je die nodig?"

Een kind achterop bij het stoplicht tegen een Roulandtfietser vragend aan zijn moeder: "Is dit nou een invalide, mamma?"

Vraag van een jongetje, of zo'n ligfiets speciaal voor mensen met een gebroken been is.

Bravoure jongen van +/-10 jaar tegen z'n vriendje: kijk, kijk, een invalide (hij meende het echt, red.)

Een oud vrouwtje in Stroe verbaasd: "Och jeetje, U bent niet eens gehandicapt"

Een wegwerker:"aangepaste fiets"

Scholieren tegen een ligfietser op een Roulandt in 1983: Polio!

http://www.ligfiets.net/opmerkingen/vraag.php3?id=20#id15
Feico
2005-11-24 08:25:04 UTC
On Wed, 23 Nov 2005 21:43:30 +0100 (CET),
Post by o***@ligfiets.net
Flevo Racer rijder in een Iers dorpje: "You're not disabled, are you?"
Als mijn vrouw en ik samen op stap gaan, nemen we de tandem. De
buktandem, dat wel. Toen mijn vrouw eens alleen op een fiets zat,
kreeg ze commentaar: "Kun je ook alleen fietsen?"

Kennelijk ben je invalide als je achterop een tandem zit.
Feico
Puture
2005-12-10 15:39:27 UTC
Een oudere levenslustige Fransman op z'n al even oude fiets, in Sélestat in
de Elzas, net voor een rood licht:

Fransman: "Donc, vous êtes handicapé?"
Ik: "Non non."

Waarop de Fransman mijn langharige reisgenoot (op een gewone fiets)
opmerkte, die toevallig de andere richting uit keek:

Fransman: "Et tout à l'heure, vous allez faire l'amour sur ce vélo?"
Ik: "Eh...?"

Waarop de Fransman weer keek naar mijn reisgenoot, die zich net omkeerde.

Fransman: "Oh, excusez-moi, je pensais que c'était une fille!"
Mijn reisgenoot: "?"
Ik: "..."
José
2005-12-10 20:59:45 UTC
On Sat, 10 Dec 2005 16:39:27 +0100, "Puture"
Post by Puture
Waarop de Fransman mijn langharige reisgenoot (op een gewone fiets)
Fransman: "Et tout à l'heure, vous allez faire l'amour sur ce vélo?"
Ik: "Eh...?"
Tsja, die Fransen hè. Ze staan erom bekend. Ze hebben ongetwijfeld hun
eigen idee van een ligtandem.
--
José