zijwielen
Berebeer
2009-06-05 20:21:41 UTC
Ik ben op zoek naar zijwielen voor een Optima Lynx. Ook wel "trainings
wheels" genoemd. Of "Stabilizer Wheels".
Niet voor mezelf. Ik heb het geleerd met vallen en toch maar weer
opstaan. Voor een volwassene en liefst van redelijke kwaliteit. Het
mooiste zou natuurlijk zijn dat ze intrekbaar zijn (net als het
landingsgestel van een vliegtuig).
Maar dat zal wel niet bestaan.
Wie weet een verkoopadres?

groeten Harry
iSee
2009-06-24 09:06:54 UTC
Post by Berebeer
[...]
ik denk dat je beter naar een ligfietscentrum kan gaan met de persoon
die het wil leren; de ervaring is dat de meeste mensen het in 10-20
minuten leren, zonder zijwielen.

het is gewoon een truucje: remmen ingeknepen, trapper bovenaanzetten,
stuur recht, 1 voet op bovenste trapper en wegrijden, rechtuit.
meestal lukt het dan gelijk, anders deze procedure nog een paar keer
herhalen op een vlak stukje weg, liefst zonder teveel toeschouwers
erbij!

Ik heb hele groepen mensen voor het eerst zien wegrijden bij een
ligfiets verhuur centrum, vrijwel nooit problemen.

success