Gezocht: SACHS/SRAM vrijloop/freehub, naaf onderdeel. (Neos, Centera, 5000).
Sybren de Jong
2007-05-03 09:09:36 UTC
Beste allemaal,

Mijn vrijloop heeft het helaas begeven, tenminste soms wil hij niet
vrijlopen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Het is een type uit
ongeveer 1995, van SACHS. Welk type het precies is, weet ik niet. 7
speed in ieder geval.

Zie hier voor de plaatjes:
http://www.oli.tudelft.nl/frozenchickens/sybren/freehub/

Na wat googlen en bekijken van SRAM-catalogi kwam ik uit op de mogelijke
types: NEOS, Centera of 5000. De catalogus van 1999 staat ook op het
bovenstaande adres, je vindt de types vanaf pagina 53 (4.21).

Het gaat om art.nr.: 00 4691 002 086

Bij de fietsenmaker ben ik er al geweest die zegt dat dit niet meer
leverbaar is.

Kan iemand mij verder helpen om aan zo'n nieuw onderdeel te komen?
Als ik google op het art.nr. kom ik wel op een paar Duitse sites terecht.

Ik heb de vrijloop ook gedemonteerd, de ring die voor de juiste
afstelling zorgt van de lagers is beschadigd.

Groeten,
Sybren.
ventourist
2007-05-03 19:17:26 UTC
O > Het gaat om art.nr.: 00 4691 002 086
Post by Sybren de Jong
[...]
Sachs onderdelen zijn in Nederland nauwelijks te krijgen.
Groothandelaren houden minimale voorraad en voor een onderdeel doet
men niets.

Zoek inderdaad op de duitse sites tot je gevonden hebt wat je wil.
Duitsers zijn ook heel servicegericht en willen je graag helpen.
Weet je wel zeker dat er niet meer versleten is? Een naaf en spaken is
zo duur toch niet?

Sjef