`opwaarderen` M5 28/20?
u***@gmail.com
2007-10-17 15:56:54 UTC
Hallo,

Ik heb een oudere M5 28/20 afgehangen met een (ik meen) Deore LX
derailleur-opstelling en blokjesknijpremmen voor/achter. De fiets moet
voorzien worden van een iets langere ketting. Dit lijkt een goede
reden voor wat meer dingen. Daarom de vraag:

Gezien de huidige stand van de fietstechniek op het gebied van remmen,
versnellingen, etc:
Wat zou ik aan de fiets kunnen laten aanpassen door de fietsenmaker?
En watanders dan remmen en versnellingen?
Wat is 'modern' en praktisch voor een fiets waarmee ik mijn conditie
op peil probeer te houden?

Waar vind ik info, mensen met kennis van zaken?

Groeten,
Udo
Arnold Ligtvoet
2007-10-17 19:08:41 UTC
Post by u***@gmail.com
Hallo,
Waar vind ik info, mensen met kennis van zaken?
Groeten,
Udo
Ha,

die mensen vind je op de ligfiets.net mailinglijst:
http://groups.google.nl/group/ligfiets

De meeste fietsenmakers zijn overigens ook bereid om aan je ligfiets te
knutselen en de onderdelen die jij wilt gaan vervangen zijn identiek aan
de onderdelen die je op een gewone fiets gebruikt.

Groet,
Arnold.