fietscomputer met lang snoer voor bovenstuur
Marcel
2004-08-29 15:24:47 UTC
Wie heeft een goede suggestie voor een fietscomputer met lang snoer? Ik
heb een bovenstuur. Een standaardcompu van Sigma of Cateye voldoet niet
door een te kort snoer. Ik ben bij de Futurumshop wel een
panoramacomputer tegengekomen met extra lang snoer, maar 60 euri is iets
te veel van het goede. www.ligfiets.net heeft niet eens een lijst met
fietscomputers in de accessoirelijst.

Alvast bedankt
Marcel
Mike Heule
2004-08-29 16:00:46 UTC
Post by Marcel
[...]
Ik heb zelf op mijn lowracer een Sigma BC1600 zitten, die redt het net. Ik
heb bij vorige (goedkope) fietscomputers ook wel eens het draadje
doorgeknipt en verlengd met een extra stukje. Netjes solderen en er een
stukje krimpkous omheen dan zie je er niets van.

Ik weet dat er voor Sigma computers ook een extra lange draad verkrijgbaar
is om de sensor op je achterwiel te kunnen bevestigen. Dit is los snoer met
een sensor en een steuntje erbij. Kost zo'n 7 euro (roseversand).
--
Mike Heule
http://mike.unstable.nl
Digi-Maat
2004-08-29 21:39:35 UTC
Post by Marcel
Wie heeft een goede suggestie voor een fietscomputer met lang snoer?
Draadloos misschien een optie?

Groetjes,

Sjoerd.
Bastiaan Welmers
2004-09-26 21:35:33 UTC
Post by Digi-Maat
Post by Marcel
Wie heeft een goede suggestie voor een fietscomputer met lang snoer?
Draadloos misschien een optie?
Meestal is het bereik van die dingen nauwelijks groter dan de
lengte van een standaard fietscomputersnoertje.

Maar ook daarvoor bestaat een oplossing:

http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php?project_nr=163

:-)
f***@gmx.net
2004-08-30 09:40:31 UTC
Post by Marcel
Wie heeft een goede suggestie voor een fietscomputer met lang snoer?
De eenvoudigste oplossing is: een handige jongen met een soldeerbout
zoeken. Snoer doorknippen en verlengen.

Ik heb de draad ook doorgeknipt, en wel omdat het draadje door een
gaatje in het stuur moest. Geen probleem.
Feico
V.B.
2004-09-27 07:34:39 UTC
Post by Marcel
[...]
Ik heb een tellertje van VDO waarvan het snoertje precies lang genoeg is
voor mijn Nazca met klapstuur.
Ook denk ik dat het verlengen van zo'n snoertje niet moeilijk is: gewoon
een stukje er tussen solderen....

Victor
---
http://www.victorbos.nl/ -Natuurfotografie
f***@gmx.net
2004-09-27 18:51:04 UTC
Post by V.B.
Ook denk ik dat het verlengen van zo'n snoertje niet moeilijk is: gewoon
een stukje er tussen solderen....
Ik denk het niet, ik weet het zeker. Ik heb het zelf ook wel gedaan.
Je moet echter wel een beetje handig zijn met een soldeerbout.
Feico
Bert Rook
2004-10-07 17:51:20 UTC
Post by f***@gmx.net
Post by V.B.
[...]
En als je tegen solderen opziet:
-met kleine kroonsteenjes (en evt. isolatietape) moet het ook lukken.
-in elkaar vlechten en een stukje krimpkous er omheen moet ook werken.
-de kleinste maat kabelschoentjes werkt waarschijnlijk ook wel (even de
blanke draad terugvouwen over de geisoleerde draad geeft wat meer
stevigheid)

Bedenk: uiteindelijk zit de teller in de houder ook maar gewoon met
contacten tegen elkaar aan geschoven: niets gesoldeerd!

Bert