kind mee op de ligger
de2Zotjes
2006-06-25 12:12:33 UTC
Het zal al wel 1000 keer aan de order zijn geweest, maar wat voor creatieve oplossingen zijn er verzonnen om je kind meer te nemen op de liggert? Als ik zo een naar een boel vd bagagedragers kijk die gemonteerd worden, dan denk ik dat daar best een gewoon achterop stoeltje op kan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag het omdat ik op zoek ben naar een leuke ligfiets, en het zou nog leuker zijn m'n kind ook mee kan op een tourtje.

btw het kind is nu tweeenhalf, weegt zo'n 14 kg.
Arnold Ligtvoet
2006-06-25 14:02:24 UTC
Post by de2Zotjes
[...]
Op sommige fietsen pas idd een gewoon kinderzitje. De meeste fietsen
lukt dat echter niet omdat het bagagedrager vaak vast zit aan de stoel.
Dit betekent dan dat het draagvermogen beperkt wordt (tot soms maar 10
kilo). Wat je vaker ziet in aanhangers:
http://www.ligfietswinkel.nl/Assortiment/Exemplaren/N70Dolphin.htm
Post by de2Zotjes
btw het kind is nu tweeenhalf, weegt zo'n 14 kg.
Zo'n Dolphin is er leuk voor jongere kinderen. Als ze wat ouder worden,
maar nog niet zelfstandig kunnen fietsen heb je ook ligfietsaanhangers
waar kinderen zelf mee kunnen trappen:
http://www.ligfietswinkel.nl/Assortiment/Exemplaren/N115HaseTrets.htm

Ik heb weleens iemand met een gewoon kinderzitje zien rijden. Volgens
mij was dat een Optima Condor (als ik me niet vergis):
http://www.optima-cycles.nl/nl/2-02-3.htm

Veel plezier.
Arnold.
J.Postma
2006-06-26 07:12:57 UTC
Post by de2Zotjes
Heeft iemand daar ervaring
mee? Ik vraag het omdat ik op zoek ben naar een leuke ligfiets, en het zou
nog leuker zijn m'n kind ook mee kan op een tourtje.
btw het kind is nu tweeenhalf, weegt zo'n 14 kg.
Op onze Flevobike Basic hebben we een gewoon stoeltje, onze dochter van
2,5 zit nog steeds prima en heeft er van baby af al op gezeten/gelegen.
Marcel
2006-06-27 19:23:55 UTC
Post by J.Postma
Post by de2Zotjes
[...]
Voor de ligfietsen hebben wij een kinderaanhangwagen van het merk
Chariot Couger 1. Dit rijdt erg goed, maar echt snel rijden is er niet
meer bij met die windvanger (ook bij een éénpersoons).