roestvorming ketting
p***@wanadoo.nl
2006-02-23 21:15:59 UTC
Beste liggers,

Hebben jullie ook wel eens het probleem dat als je gefietst hebt op
met zout bestrooid wegdek, de ketting na een kleine week begint te
roesten, ook al heb je hem gereinigd met een doek en behandeld met
teflon?

Groeten,

Peter

M5 Low Racer CrMo Tailbag
Challenge Hurricane Aluminium Randonneur
Arnold Ligtvoet
2006-02-23 23:34:21 UTC
Post by p***@wanadoo.nl
[...]
Gebeurd ook als je hem niet reinigt ... ;-) De enige oplossing is
volgens mij wassen en dan smeren met teflon of andere smeermiddelen. Dat
kost echter wel een hele hoop tijd en ik kom er eigenlijk ook niet aan
toe...

Arnold.
j***@gmail.com
2006-03-04 14:20:52 UTC
je hebt teflon en teflon. Alleen teflon beschermt niet tegen roest. Er
zijn ook spuitbussen met teflon waar vet aan is toegevoegd. Je kan dit
proberen door een beetje op je vingers te spuiten en deze een tijdje
over elkaar wrijven. Als het na een tijdje nog vet aanvoelt, is het
goed. Meestal zijn deze spuitbussen wat duurder dan wat je in de
bouwmarkt koopt.

Ik probeer mijn ketting zoveel mogelijk <em>vóór</em> het fietsen in
te spuiten.
p***@hotmail.com