Tandem ligfiets in de Ardennen?
"@r" @r>
2005-05-16 09:05:44 UTC
Gisteren zag ik bij Tilff Bastonge Tilf een ligfiets meedoen als tandem.
Het bijzondere was eigenlijk wel dat de tweede persoon met de rug naar de
bestuurder zat maar ook "vrolijk" meefietste.
Ik neem aan dat het een eigen ontwerp was van de berijders.
Het lijkt me erg moeilijk, vooral in het begin, om bij hoge snelheden de
afdalingen te doen, niet wetende waar de volgende bocht heen gaat.

***@sp@r
rongyos
2005-05-16 09:47:54 UTC
Post by "@r" @r>
[...]
je bedoelt zoiets, neem ik aan:

http://ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=

Roef
"@r" @r>
2005-05-16 17:34:25 UTC
Post by rongyos
Post by "@r" @r>
[...]
De link waar jij naar verwijst kan ik niet thuis brengen.
Ik bedoel een soortgelijke als;
http://ligfiets.net/fotoboek/fotoboek.php3?id=1531&idxsort=voornaam&idxtype=foto&geo_x=&geo_y=

Het is niet letterlijk deze fiets maar wel het model wat ik bedoel.

***@sp@r
Lou Holtman
2005-05-16 17:58:24 UTC
Post by "@r" @r>
Post by rongyos
Post by "@r" @r>
[...]
Dat is wel een heel bijzondere achteruitkijkspiegel ;-)
Ik heb ze ook wel eens zien rijden en elke keer denk ik waarom doen
mensen dit.

Lou
Posted by news://news.nb.nu
Marten Hoffmann
2005-05-16 18:40:57 UTC
Post by Lou Holtman
Post by "@r" @r>
[...]
Onder meer hierom:
- Korte wielbasis en totale lengte
- Stabiel weggedrag (mede door relatief korte bouw)
- Tweewielaandrijving
- Eenvoudig te maken
- Gewoon leuk
--
Mvg,
Marten
Bastiaan Welmers
2005-05-18 12:34:22 UTC
On Mon, 16 May 2005 19:58:24 +0200, Lou Holtman
Post by Lou Holtman
Post by "@r" @r>
[...]
Als aanvulling op Marten: de tweewielaandrijving is een groot voordeel.
Ieder heeft een gescheiden aandrijving, volkomen onafhankelijk dus je
kan je eigen versnelling kiezen, en onafhankelijk van elkaar stoppen
met trappen. De ruggen naar elkaar toe is bovendien een voordeel in de
zin van gunstige aerodynamiek. Zie bijvoorbeeld

Groeten, Bastiaan