snelste ligfiets
Peter Hoogenbout
2003-08-27 17:19:44 UTC
Hoi mensen,

Ik wil een ligfiets aanschaffen maar welke type is nu echt het snelst, heeft
de minste luchtweerstand? Ik heb er zo'n 2500 euro's voor over.
Harry Lieben
2003-09-08 18:07:43 UTC
Date: 27-8-2003 19:19 Romance (zomertijd)
Hoi mensen,
Ik wil een ligfiets aanschaffen maar welke type is nu echt het snelst, heeft
de minste luchtweerstand? Ik heb er zo'n 2500 euro's voor over.
Hallo Peter,

Ik keek bij toeval op deze lijst en zag je (onbeantwoorde?) vraag. Het is een
lastig te beantwoorden vraag want lang niet alle modellen zijn getest op
luchtweerstand. Bekend is dat de M5 lowracer een heel lage luchtweerstand
heeft. Je kunt ook kiezen voor de veel goedkopere Zephyr, die je eventueel
zelfs als bouwpakket kunt bestellen. Dat laat meer budgetruimte voor
bijvoorbeeld banden met lage rolweerstand, aerovelgen en een stroomlijnpunt.
Deze accessoires zijn erg zinvol als je snel wilt gaan. Een stroomlijnpunt is
duur maar als je handig bent is het een leuk project om er zelf één te leren
maken.
Je kunt ook nog wachten tot er een gebruikte M5 lowracer wordt aangeboden op
Ligfietsplaza.

Groeten, Harry.