sturen met een M5 lowrider (en soortgelijken)?
u***@gmail.com
2006-07-15 10:15:37 UTC
Dag,

Hoe goed of slecht stuurt een M5 lowrider nu wel of niet?
De ketting loopt op de foto's die ik heb kunnen zien langs het
voorwiel.
Wat is de maximale uitslag die overblijft voor dit voorwiel?

Is dit (erg) veel of weinig vergeleken met een gewone bukfiets?

Graag cijfers, inzichten en discussie!
Bij voorbaat dank.

Groeten,
Udo (spaart verder)
Arnold Ligtvoet
2006-07-15 15:13:46 UTC
Udo,
Post by u***@gmail.com
Hoe goed of slecht stuurt een M5 lowrider nu wel of niet?
De ketting loopt op de foto's die ik heb kunnen zien langs het
voorwiel.
Wat is de maximale uitslag die overblijft voor dit voorwiel?
Geen idee wat het precies is, maar je hebt er met krappe bochtjes last
van op fietspaden e.d. niet. Deze fietsen zijn goed te gebruiken in het
dagelijkse verkeer buiten de stad. Ik vind het zelf niet ideaal
(ervaring op de Zephyr). Ik heb liever een lage racer met indirecte
kettingloop zoals een Fujin of een Baron.
Post by u***@gmail.com
Is dit (erg) veel of weinig vergeleken met een gewone bukfiets?
Vergeleken met een bukker is dit heel weinig. Je hebt ook als je wat
gewend bent minder stuuruitslag nodig omdat je meer met het gewicht zult
gaan sturen.
Post by u***@gmail.com
Graag cijfers, inzichten en discussie!
Cijfers heb ik niet, inzicht .... (aan de beoordeling van de lezer),
discussie heb je al snel over ligfietsen ;-)
Post by u***@gmail.com
Bij voorbaat dank.
Geen dank. De handigste tip blijft toch om zelf te gaan proberen. Alle
ligfietswinkels hebben verhuur en proefdagen. Tijdens de laatste kun je
meestal meerdere fietsen proberen. Probeer eens het verschil tussen een
directe loop (o.a. M5 lage racer, challenge jester en zephyr) en een
indirecte (optima baron, challenge fujin en nazca fuego)...

Arnold.
p***@gmail.com
2006-07-25 16:39:26 UTC
Post by Arnold Ligtvoet
Udo,
Post by u***@gmail.com
Graag cijfers, inzichten en discussie!
Ik heb een korte tijd een M5 lowracer gehad en ik kan je vertellen het
is een wereld van verschil wat het sturen betreft. Ik zat constant met
het voorwiel tegen de ketting aan. Constant lag dan ook de ketting er
af,,, drama! De vorige eigenaar had hem denk ook daarom weggedaan het
is simpel weg in de stad ondoenlijk. Alleen bij rechte wegen en flauw
bochten kun er vlot mee uit de voeten. Dus echt een fiets voor de
racebaan.

Ik zou zeker voor een wat minder extreme fiets gaan. Wat dacht je van
de zypher? Net iets minder extreem en een tandwieltje om de ketting
boven het voorwiel te houden. Ook zijn ze lekker goedkoop tweedehands.

Natuurlijk zou je ook een geleidewieltje op de m5 kunnen zetten maar ik
blijf de fiets iets te extreem vinden.

Het is denk ik waar, wat mijn vorige spreker ook al zei, dat je het
best het zelf even kan proberen ik denk dat als je dan eerlijk tegen
jezelf bent (was ik niet) je tot de conclusie komt dat het verre van
ideaal is.

been there done that,

Koen